pondelok 26. júna 2006

Sofia 2006

Termín: 22.6.2006 - 25.6.2006
Doprava: Letecky Bratislava - Sofia
Účastníci zájazdu: MiKeL, MJ, Smok, Eva, Robo (Pedro sa pre iné povinnosti nakoniec nezúčastnil)

Počas tohoto krátkeho výletu neboli robené zápisky, takže s odstupom času už spomienky trochu vybledli. Hlavne ich chronologická následnosť. Čo to sa dá vydedukovať z fotiek, ale asi to nie je potrebné. Bol to môj v podstate prvý stret s bulharskou kultúrou (po správnosti už druhý, ale prvý bol keď som mal asi päť rokov a tam už sú spomienky takmer vymazané). Po príchode sme si nejakým spôsobom kúpili lístok na MHD a dopravili sa do centra. Mali sme zoznam niekoľkých hostelov aj s adresami a tak sa začal náročný pochod s batožinou po meste. Po niekoľkých pokusoch sme sa nakoniec ubytovali v hosteli Orient Express a vydali sa na preskúmavanie mesta a zbieranie prvých bulharských zážitkov. Asi každému z nás najviac utkvelo v pamäti moje faux pas spôsobené rozdielnym chápaním ukázania počtu dva prstami na ruke. U nás bez problémov používané palec + ukazovák je bulharmi chápané v sexuálnom kontexte (v závislosti od natočenia buď veľký chlap s malým vtákom, alebo naopak malý chlap s veľkým vtákom - približné vysvetlenie jedným bulharom lámanou angličtinou). A ja netušiac čo činím som sa snažil objednať dve pivá od čašníčky, ktorá to ale pochopila asi tak, že ju chcem pretiahnuť. Dokonalosť incidentu bola uspokojená ďalšou rozdielnosťou národov a to neslávne známe kývanie hlavou. Takže moje pokusy o kývanie do strán na znak, že nie bolo pochopené ako áno. Keďže sme z bulharského jazyka veľa neovládali a len sme postupne pochytávali pár základných slov, väčšinou sme sa pokúšali dorozumieť anglicky, čo ale nebolo pochopené bulharmi, ktorí ju veľmi neovládali. Okrem nekonečných prechádzok bulharskou metropolou a obdivovaním pamiatok či iných kuriozít sme sa v sobotu vybrali aj do blízkeho pohoria Vitoša.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára